5 Aralık 2013 Perşembe

EMEKLİ ÇALIŞAN PERSONELİN MAAŞI KESİLİR Mİ?

Personel devir hızımız çok fazla olduğu için sigortalı işe girişlerde sıkıntılar yaşıyoruz. Personel evrakları toplayamıyor. Sürekli eleman açığımız olduğu için ertesi gün işe başlatmak durumunda kalıyoruz. Sadece kimlik fotokopisi ile giriş yapıyoruz. Bazen öyle oluyor ki maaşı bile belirlenmiş olmuyor. Bir şubemizden yine bir işe giriş geldi. Şube Müdürü ‘Kimlik fotokopisi gönderdim ve yarın işe başlatmak istiyorum. Bölge Müdürünün haberi var’ diyor. Bende ‘o zaman sigorta girişini yapıyorum yarın başlayabilir’ diyorum. Yalnız bana personelin emekli olduğunu bildirmiyorlar. Bende Tüm Sigorta Kollarına tabi diye çalışanın girişini açıyorum. Ertesi ay oluyor. Personel maaşını çekemiyor. İşte o zaman farkediyoruz emekli olduğunu. Emekli olan personel bizi arıyor ve durumunu belirtiyor. E-bildirge günü geçmediği için ilk önce e-bildirge ekranından düzeltme yapıldı. Daha sonra şubenin bağlı bulunduğu sigortaya yazı yazıldı. Bu şekilde sorun çözülmüş oldu. Emekli çalışan personelin sigorta kayıtlarında emekli olduğu bildirilmez ise emekli maaşı kesilir. Ancak bildirildiği sürece iki maaş alır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder