Washington Üniversitesinden
psikolog Virginia Berninger 2. Ve 5. sınıflar arasında bir çalışma yapıyor.
Bazı çocuklara el yazısıyla, diğerlerine de klavyeyle yazı yazdırıyor.
Sonuç: El yazısıyla yazanlar daha
çok kelime ve fikir ortaya koyuyor.
Karin James isimli bir psikolog,
okuma yazma bilmeyen küçük çocuklar üzerinde bir çalışma yapıyor. Bazılarından
bir harfe bakarak yazmalarını, bazılarından harfi kendilerine verilen
kağıtlardaki noktaları birleştirerek yazmalarını ve kalanları ve kalanlardan da
bu harfi bilgisayarda tuşlamalarını istiyor.
Sonuç: Sadece harfi bakarak yazan
çocukların beyni okuma yazma yapan yetişkinlerin beyinleriyle aynı aktiviteyi
gösteriyor.
Princeton ve Califorina
Üniversitelerinde Pam. A. Mueller ve Daniel M. Oppenheimer sınıfta elle not
alan üniversite öğrencilerinin, klavye ile not alanlara göre dersi daha iyi
öğrendiklerini tespit ediyor. Elle alınan notların üzerinden yeniden geçildiği
için daha iyi bir öğrenme sağlanıyor.
Minik ellerle el yazısı yazabilen
çocuklar, rahatlıkla paralarını da yönetebilir.
Özlem Denizmen'in kaleminden
Özlem Denizmen'in kaleminden
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder