7 Temmuz 2014 Pazartesi

KALEM TUTAN EL

Washington Üniversitesinden psikolog Virginia Berninger 2. Ve 5. sınıflar arasında bir çalışma yapıyor. Bazı çocuklara el yazısıyla, diğerlerine de klavyeyle yazı yazdırıyor.
Sonuç: El yazısıyla yazanlar daha çok kelime ve fikir ortaya koyuyor.
Karin James isimli bir psikolog, okuma yazma bilmeyen küçük çocuklar üzerinde bir çalışma yapıyor. Bazılarından bir harfe bakarak yazmalarını, bazılarından harfi kendilerine verilen kağıtlardaki noktaları birleştirerek yazmalarını ve kalanları ve kalanlardan da bu harfi bilgisayarda tuşlamalarını istiyor.
Sonuç: Sadece harfi bakarak yazan çocukların beyni okuma yazma yapan yetişkinlerin beyinleriyle aynı aktiviteyi gösteriyor.
Princeton ve Califorina Üniversitelerinde Pam. A. Mueller ve Daniel M. Oppenheimer sınıfta elle not alan üniversite öğrencilerinin, klavye ile not alanlara göre dersi daha iyi öğrendiklerini tespit ediyor. Elle alınan notların üzerinden yeniden geçildiği için daha iyi bir öğrenme sağlanıyor.

Minik ellerle el yazısı yazabilen çocuklar, rahatlıkla paralarını da yönetebilir.

Özlem Denizmen'in kaleminden

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder