20 Ocak 2014 Pazartesi

İNSAN KAYNAKLARINDA EĞİTİM SÜRECİ

%54,1 firmanın bağımsız bir eğitim ve geliştirme departmanı var. Eğitim programlarının belirlenmesinde en önemli etkenler:
 Yöneticiler
 Personel tarafından oluşan talepler Eğitim Yöntemleri :
İşbaşında eğitim,
sınıf içi eğitim (en çok)
Sanal eğitimler (en az) Eğitimlerin amacı;
 Bilgi ve yetenek kazandırma  Tutum ve davranışlarını değiştirme ve geliştirme yönündeki faaliyetlerdir.
EĞİTİMİN AŞAMALARI  İhtiyaç belirleme  Program oluşturma  Uygulama  Değerlendirme İHTİYAÇ ANALİZİ
 Stratejik analiz Şirketin kısa ve uzun vadedeki hedefleri Hedef gerçekleştirmede rol oynayan pozisyonlar/kişiler  Eğitim için gerekli kaynakların analizi Maliyet, kişi, zaman, yer, araç ve gereç,…  Kültür analizi Kurumun değerleri nelerdir? Eğitimi kolaylaştıran/engelleyen faktörler nelerdir?
İŞ ANALİZİ  Geniş iş analizi İşi yapmak için gerekli tüm bilgi, beceri ve yetkinlikler, görevler, roller, performans beklentileri  Anahtar görev analizi Yüksek performansı sağlayan anahtar/ana görevler olmazsa olmazlar  Problem odaklı analizi İş ile ilgili problemler, performans eksiklikleri /uyumsuzlukları Kişi Analizi  Kişinin ihtiyaçları belirlenir, beceri ve yetenekleri analiz edilir, kariyer planı incelenir, mevcut işindeki performansı ile olması gereken performans karşılaştırılır.  Bir performans eksikliği/uyumsuzluğu görüldüğünde nedeni araştırılır, eğitimle giderilip giderilmeyeceğine karar verilir.  Eğitim çözümse, kişi eğitim kapsamında araştırılır. (Gerekli temel yetenekleri var mı?)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder