%54,1 firmanın bağımsız bir eğitim ve geliştirme departmanı var. Eğitim programlarının belirlenmesinde en önemli etkenler: 
 Yöneticiler 
İşbaşında eğitim, 
sınıf içi eğitim (en çok) 
Sanal eğitimler (en az) Eğitimlerin amacı; 
 Bilgi ve yetenek kazandırma  Tutum ve davranışlarını değiştirme ve geliştirme yönündeki faaliyetlerdir.
EĞİTİMİN AŞAMALARI  İhtiyaç belirleme  Program oluşturma  Uygulama  Değerlendirme İHTİYAÇ ANALİZİ 
 Stratejik analiz Şirketin kısa ve uzun vadedeki hedefleri Hedef gerçekleştirmede rol oynayan pozisyonlar/kişiler  Eğitim için gerekli kaynakların analizi Maliyet, kişi, zaman, yer, araç ve gereç,…  Kültür analizi Kurumun değerleri nelerdir? Eğitimi kolaylaştıran/engelleyen faktörler nelerdir? 
İŞ ANALİZİ  Geniş iş analizi İşi yapmak için gerekli tüm bilgi, beceri ve yetkinlikler, görevler, roller, performans beklentileri  Anahtar görev analizi Yüksek performansı sağlayan anahtar/ana görevler olmazsa olmazlar  Problem odaklı analizi İş ile ilgili problemler, performans eksiklikleri /uyumsuzlukları Kişi Analizi  Kişinin ihtiyaçları belirlenir, beceri ve yetenekleri analiz edilir, kariyer planı incelenir, mevcut işindeki performansı ile olması gereken performans karşılaştırılır.  Bir performans eksikliği/uyumsuzluğu görüldüğünde nedeni araştırılır, eğitimle giderilip giderilmeyeceğine karar verilir.  Eğitim çözümse, kişi eğitim kapsamında araştırılır. (Gerekli temel yetenekleri var mı?) 


Hiç yorum yok:
Yorum Gönder